2013. március 15., péntek

Húsvéti tojás készítés

Nézelődtem interneten, milyen tojásokat is lehetne készíteni idén. Láttam sima festetettet, filccel díszített tojást, gyönggyel körbefont, vagy gyönggyel ragasztottat, szalvéta technikával készített tojást is. Én a szalvéta technikát és a festés kombinációt választottam.

 
Kész tojás.

Hogyan készül. Én szeretek kifújt tojással dolgozni, mert az a későbbiekben nem büdösödik be, és nem romlik meg. Persze alaposan ki kell öblíteni ehhez.

A tojásra nyomtatott dátumot, és azonosítót le kell szedni. Ezt körömlakkal érdemes leszedni, de ha nagyon makacs a felirat nekiveselkedhetünk 10%-os ecettel, de ezzel finoman bánjunk, mert az ecet a tojás héját oldja le nem a feliratot. Persze a tojás felső rétegével együtt a felirat is eltűnik a tojásról.


 Felirat leszedés előtt.


 Felirat leszedés után.

Ha megvagyunk a felirat leszedésével, akkor jöhet a kifújás. Én ehhez egy sima varrótűt és hústűt szoktam használni. Azért két tűt, mert a varrótűnek kicsi a tojással találkozó felülete, és hegyes. Ez azt jelenti, hogy törés nélkül könnyen kilukasztható vele a tojás. 

 Kiszúrás.

De mivel kicsi a varrótű luka, így hústűvel könnyen tágítható a luk a továbbiakban. Tetejére aljára fúrjuk meg a lukat. A tetejére ahonnan fújni fogjuk, oda nem kell akkora mint az aljára. Én az aljára szoktam nagyobb lukat szúrni. Hústűvel még egy picit a tojás sárgáját és a fehérjét összekeverem, hogy könnyebben kijöjjön a tojáshéjból. Ha sikerült kifújni mindent, akkor mehet az öblítés. Felszívjuk a tojásba a vízet jól átöblögetjük, majd kifújjuk. 2-3x érdemes ezt megtenni, egy kis mosószeres vízzel. Persze ügyelve, hogy a mosószeres vizet ne szívjuk fel. Ezek után, hagyjuk had száradjon, kívül, belül.

Válasszuk ki a számunkra megfelelő szalvéta mintát, szedjük le a felesleges papír réteget, és decoupage ragasztóval ragasszuk a tojásra. Ha megszáradt a ragasztás, jöhet a festés. A  festékkel érdemes a szalvéta szélét is bekenni, hogy az összkép egybefüggő legyen. Majd festhetünk még rá különböző mintákat. (Egyszerű temperafestéket használtam.)

Száradó festés.

Ezek után hagyjuk száradni. Én egy éjszakára hagytam száradni, hogy biztos megszáradjon, és az utolsó decoupage réteg nehogy szétmosódjon. Tehát, ha szeretnénk, hogy szépen csillogjon a tojásunk, rámehetünk egy záró decoupage réteggel.
Ezután lehet ismét száradni hagyni. Ha kész, akkor hurkapálcára szúrhatjuk, és szalagot köthetünk a hurkapálcára. De ez már ízlés kérdése. Lehetséges az is, hogy a szalagot a tetejére rögzítjük, és úgy lesz majd felakasztható.





Egész egyszerűen elkészíthető, és dekoratív is. Jó tojásfestést mindenkinek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése